Prada on karusnaha kasutamise pärast maailma loomakaitseorganisatsioonide sihtmärgiks

6. septembril algatas Fur Free Alliance, mille liige on ka Loomus, globaalse kampaania , et survestada moebrändi Prada ühinema oma konkurentidega karusnahavabas poliitikas, nende hulgas Gucci, Versace, Armani, Michael Kors, Donna Karan, HUGO BOSS jpt Kampaania kestab New Yorgi, Londoni, Milaano ja Pariisi moenädalate ajal.

Karusloomafarmides veedavad metsloomad kogu elu traatpõhjaga puurides võimaluseta liigiomaselt käituda – ainult selleks, et saada gaasiga või anaalse elektrilöögiga tapetud. Kui loomi loodusest püütakse, siis võib loom veeta lõksus päevi ilma söögi ja joogita, harvad ei ole ka juhud, mil loom ise oma käpa otsast närib, et lõksust pääseda.

Karusnahatööstus on ka keskkonda hävitav. Farmid kahjustavad pinnast ja veekogusid jäätmete ja mürgiste kemikaalidega. Jahimeeste lõksudesse võivad sattuda ka ohustatud liigid ja koduloomad.

Kuna enamus tarbijatest ei poolda karusnahatööstust, on teised suured moebrändid end karusnahavabaks kuulutanud. Riikides nagu Norra, Holland ja Belgia on karusloomafarmid keelustatud või keelustamisel. Ka suured linnad nagu San Francisco või Sao Paulo on karusnahamüügi keelustanud ja näiteks Los Angeles ja kogu Suurbritannia, kus karusloomafarmid on küll keelustatud, plaanivad keelustada ka karusnahaga kauplemist. Loe lähemalt, milline on avalik arvamus karusloomafarmide teemal ning, millistes riikides on need keelustatud.

Fur Free Alliance’i esimees Joh Vinding ütleb: “Tarbijad toetavad ettevõtteid, mis hoolivad loomakaitsest, ja sellepärast on ka paljud Prada konkurendid karusnahast loobunud. Prada peaks teisi juhtivaid moefirmasid järgima ja karusnahast loobuma, mitte toetama loomade äärmuslikke kannatusi, mis on karusnahatööstusele omane. “

Loomuse juhataja Kadri Taperson: Eestis on Fur Free Retailer’iga ühinenud 20 ettevõtet ja neid on alanud hooajal juurde tulemas. Moehiiglased, ja nende hulgas loodetavasti ka Prada, saadavad selge +õnumi sellest, et karusnaha kasutamise aeg on lõppenud.

Kliki siia, et osaleda kampaanias ja Prada juhtkonnale kiri saata!