Novembri viimast reedet tähistatakse üle maailma karusnahavaba reedena ehk Fur Free Friday’na. Selle tähistamiseks vestles Loomuse kommunikatsioonijuht Annaliisa Post kahe aasta eest programmiga “Fur Free Retailer” liitunud Rahel Lovéniga.
Sinu moeettevõte liitus “Fur Free Retailer” programmiga 15. novembril 2019. aastal ehk enam-vähem kaks aastat tagasi. Mis on selle aja jooksul muutunud?
Vahepeal on väga palju muutunud. Paneme jätkuvalt suurt rõhku tootearendusele, otsides uusi keskkonnasõbralikke materjale. Soovisime astuda sammu edasi jätkusuutlikuse poole ning tänaseks saame öelda, et toodame kõik tooted ja tootepakendid ümbertöödeldud materjalidest. Oleme võtnud kasutusele kunstnaha, mis on 50% taaskasutus ja 50% tootmisjääkidest. Toormaterjal purustatakse uuesti pisikesteks osadeks ja nii sünnib ümbertöödeldud kunstnahk.
Samas oli ka väga suur üllatus, et plastikpudelitest saab toota väga pehmet ja siidist kangast. Kasutasime kohe selle imelise uue materjali ära ja nüüd on meie tootevalikus plastikpudelitest sallid. Ühe salli tootmiseks kulub neli plastikpudelit. Samamoodi on ka käekottide ja vihmavarjude valik uuenenud ning need on valmistatud ümbertöödeldud materjalist.
Võtsime endale ka aja, et otsida välja sertifitseeritud ja usaldusväärsed ümbertöödeldud materjalide tootjad. Väga oluline aspekt oli ka tootja leidmisel, et toodaks õiglaselt ehk toodete eest on makstud õiglast hinda ja töötajad saavad õiglaselt tasustatud.
Inspireeritult uute materjalide kasutusele võtmisest tegime vahepeal ka nimevahetuse. Toona kasutasime nime Astrid Lovén, aga nüüd leiab meid Lovén Designi nime alt.
Kaubavalikus oleme endiselt truud oma signatuur disainile aga oleme toonud juurde palju rõõmsaid värve, et täita maa lillede ja värvidega. Seisame endiselt aeglase moe poolt. Sellega anname omapoolse panuse tarbimise vähendamiseks ja soovime luua rohelisema ja jätkusuutlikuma elukeskkonna oma järeltulevale põlvkonnale.
Toona kommenteerisid liitumist nii: “Ajad on muutunud! Tänapäeva kunstnaha materjal on väga kvaliteetne ja eeliseid vaat et rohkemgi kui naturaalsel nahal. Anname oma panuse klientide teadlikkuse tõstmiseks ja pakume neile ilusaid aksessuaare karvaseid sõpru säästes.” Seega sinu missioon ja väärtused on endiselt samad?
Loomulikult. Oleme auga osa “Fur Free Retailer” programmist ning kasutame oma toodetes ainult kunstnahka. Usume, et tänapäeval me ei vaja enam loomanahka, et toota kvaliteetset toodet. Tehes teadlikke valikuid oma toote eelistustes, anname üheskoos oma panuse jätkusuutlikule eluviisile.
Meie jaoks on oluline ka anda enda panus inimeste jalajälje vähendamisesse, selleks kasutame oma toodetes ümbertöödeldud materjale. Meie missioon on luua juba olemasolevatest materjalidest uued ja imelise disainiga aksessuaarid. Kasutades kvaliteetset materjali, naiselikku disaini ja alati klassikalisi värvitoone soovime teha ümbertöödeldud materjalid ja jätkusuutliku disaini kättesaadavaks kodumaise disaini pooldajale.
Kas see sama missioonitunne on tõi sind moemaailma ning innustas looma oma moebrändi?
Jätkusuutlikkus on minu jaoks tähtsal kohal olnud algusest saati, kuid oma moebrändi loomiseni viis mind vihmavarju otsimine. Soovisin ideaalset vihmavarju mis oleks lihtsa disainiga, kuid samas elegantne ja mitte liialt edev ega liialt toretsev. Teadsin täpselt, mida tahan, kuid kauplustest midagi taolist ei leidnud ning ma ei soovinud ka leppida ka olemasolevatest parima soetamisega.
Kuna olin varasemalt olnud seotud disaini ja tootmisega, otsustasin asja kätte võtta ning ise oma ideaalse vihmavarju luua. Aksessuaaride kujundamine paelub mind ja pühendan sellele kogu oma vaba aja. Sellest kirest sündiski uus vihmavarjubränd ning täna võib Lovéni nime alt leida veel teisigi tooteid.
Oled juba üht-teist juba maininud, aga millised tooted on Lovéni valikusse aastatega lisandunud?
Lisaks vihmavarjudele, millest kõik alguse sai, on meil ka käekotid, rahakotid, sallid ja kaelarätikud. Kõiki meie tooteid ühendab õrn pojengi muster, mis muudab esemed omapäraseks ja eriliseks. Pojeng on imeliselt kaunis, naiselik, sensuaalne ja õrn lill, mis sümboliseerib erinevates kultuurides armastust, küllust ning abieluõnne!
Olles ise uue rahakoti otsingul, jäid mulle silma teie rahakotid. Lisaks sellele, et need on väga naiselikud ja klient saab valida kolme erineva suuruse vahel, kõlas väga uuenduslikuna RFID kaitse. Mida see täpsemalt tähendab?
RFID on raadiosidekaitse ehk kui meie pangakaardid on seadistatud viipemaksetele, siis see lisakiht rahakotis kaitseb andmete kopeerimise eest. Viipega maksevahendid on aina populaarsemad ning see viipesidet blokeeriv lisakiht annab klientidele turvatunde. Praegu on RFID kaitse meie suurel rahakotil.
Milliseid trende moemaailmas ees ootamas näed?
Ühest küljest juba mainitud RFID kaitse ja teised taolised tehnoloogiad, mis pakuvad turvatunnet. Aga minu jaoks on jätkusuutlik mood südameasi ning tundub, et taoline suhtumine hakkab aina rohkem laineid lööma ka ühiskonnas laiemalt. Mood ei tähenda pidevaid muutusi garderoobis, vaid moekas ja elegantne saab olla ka nautides aeglast moodi, ressursse jätkusuutlikult kasutades ning tõmmates piiri loomade ja moe vahele.
Meil on tegelikult juba päris palju võimalusi keskkonnasõbralikult end ehtida, aga veel on vaja teha tööd teadlikkuse kasvatamise ja jätkusuutliku moe kättesaadavaks tegemisega, sest praegu võib otsustavaks saada rahakoti paksus ning harjumuspärasus. Jätkusuutlik ei pea aga tähendab kallist hinda ning oleme Lovénis võtnud just selle sihiks, et kodumaine ja jätkusuutlik disain oleks kättesaadav ja jõukohane kõigile, kes seda soovivad.
Kui kõik Zoomi kohtumised lõppevad tänapäeval kasside-koerte tutvustamisega, siis paneme ka tänasele jutuajamisele punkti lemmikloomadega. Nimelt alustasite hiljuti Lovéni lemmikloomaklubiga. Mida see endast kujutab?
Oleme suured lemmikloomade fännid ja otsisime võimalust, kuidas integreerida lemmikloomasid meie brändi lehega. Nii panimegi umbes kuu eest alguse Lovéni lemmikloomaklubile. See tähendab, et kutsume oma kliente jagama meiega pilte, kus on peal nende lemmikud ja Lovéni tooted.
Selle üleskutsega soovime süstida inimestesse loomaarmastust ning ühendada seda meie loomasõbraliku tootmise põhimõtetega. Praeguseks oleme juba saanud pilte oma toodetest koos koerte, kassidega ja küülikuga ning need leiab üles Instagramist, kui otsida #lovenlemmik ja #lovenpets.